Safari

28 september 2019 - Mwanza, Tanzania

Schiphol, 27 september: De reis gaat beginnen!

Een laatste groet aan de uitzwaaiers, nog een groepsfoto van ons hele team en dan het vliegtuig in voor de nachtvlucht naar Nairobi. Dergelijke vliegtochten zijn eerlijk gezegd niet mijn hobby, je zit teveel en slaapt te weinig.... Toch mogen we zeker niet klagen. Nadat we in Nairobi zijn overgestapt voor de transfer naar Kilimanjaro en van daar naar eindbestemming Mwanza, kwamen we daar zonder noemenswaardige problemen aan op het vliegveld en door de douane. Ook alle koffers waren meegekomen(!). Opvallend detail was wel dat zowel in Nairobi als in Mwanza iedereen werd gecontroleerd  op mogelijke besmetting met Ebola. Van iedereen werd de temperatuur opgenomen en men moest aangeven of hij/zij in landen was geweest waar Ebola heerst.  Wij werden op het vliegveld onthaald met een voor deze tijd gebruikelijke flinke regenbui, inmiddels schijnt de zon weer vol op.

Vanmiddag zitten we in hotel Ryan's Bay in Mwanza, nog even genieten van wat luxe en lekker eten... Morgen reizen we af naar Sengerema en gaat het echte werken beginnen. Ik heb begrepen dat mijn operatieprogramma voor maandag al volgepland is.

Kwa heri!   Ton

1. José Klein Gunnewiek:
    28 september 2019
    Veel succes. Dat jullie veel mensen mogen kunnen helpen de komende 2 weken.
  2. Ingrid:
    28 september 2019
    Fijn dat de douane deze keer vlotjes verliep! Ben benieuwd naar alle belevenissen en foto's. Heel veel (werk)plezier👍
  3. Suzan Piek:
    Fijne tijd gewenst.
  4. Gill:
    29 september 2019
    Goed te horen dat jullie een goede reis hebbem gehad. Altijd weer een verrassing met die koffers. Heel veel succes morgen!
  5. Rimmert van Kalsbeek:
    Suc6 met dit mooie werk.
  6. Susan:
    29 september 2019
    😱 alle koffers en geen gedoe...?!?!